Hvordan få en flatere mage?

I fra naturens side er vi fødd forskjellige. Noen har en naturlig flat mage, mens andre har mye lettere for å få fett rundt magen.

Selv om man gjennom hele livet har hatt tendenser til mage, betyr ikke det at du ikke kan få en flatere mage. Alikevel er det ikke så sannsynlig at magen din noen gang vil bli helt «paddeflat». Da må det enorme treningsmengder til. Det krever selvdisiplin, men det er ikke umulig.

Det er generelt litt vanskeligere for kvinner enn menn å få flat mage. Blandt annet er barnefødsler med på å gi en «slappere» mage hos mange kvinner. Når kvinner kommer i overgangsalderen endrer kvinners fettdepoter seg og fettet samles gjerne i en kul på magen.

Hvis du spiser mat som kan gi en del luft i magen kan dette også gjøre at magen blir oppblåst.

Forsøk å drikke 2 liter vann per dag. Unngå salt mat. Spis sunn mat jfr den maten som beskrives på denne nettsiden. Da unngår du at overflødig fett legger seg rundt midjen. Det er dessuten viktig å spise regelmessig. Husk på mellommåltidenen. Stikkordet er ett «stabil blodsukker». Sørg også for tilstrekkelig søvn og hvile. For mye stress kan også bidra til vektøkning.

Kondisjonstrening er viktig. Det forbrenner fett. Det er samtidig bra for å forebygge ulike former for livsstilssykdommer. Å ikke minst, du får overskudd av det! Ett par ganger i uken bør du trene kondisjonstrening. Du må bli svett og få en økt puls ellers vil treningen ha en dårlig effekt.

Trening av magemusklene er en nødvendighet. Du bør iallefall trene 3 ganger i  uken. Da opp mot 30 minutter. Du kan ev. trene oftere og i færre minutter.

Husk at det er trening av  kjernemuskulaturen  som er viktigst. Ved trening av situps trener du bare de ytterste musklene.

Trening av øvre deler av ryggen er også viktig. Det er med på å bedre holdningen. Det har også en stor effekt på magen.

Vær dessuten aktiv i hverdagen. Gå trapper, ta sykkelen eller bena fatt til jobben. La bilen stå.

 

Nedenunder er noen linker hvor du kan få gode tips til hvordan du kan få en flatere mage.

 

Litt flatere kan den alikevel bli om du går inn for regelmessig trening av magemuskulaturen.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Legg igjen en kommentar